Friday, September 24, 2010

KAK NGAH..I MISS U..=(

24.09.2010..hari nie genap 8 tahun k.ngah tinggalkan kami sekeluarga..tarikh yang akan dkenang sampai bila2..tarikh yang telah mencatatkan kesedihan dalam keluarga..

24.09.2002
masa 2 aku form 2..stay kat hostel..pg 2 arwah antar aku balik..aku mmg moody sbb time 2 mmg x suka dok asrama..jauh2 dgn famili..bila k.ngah antar..muka aku mmg masam m'cuka..k.ngah pegang pipi aku n pesan kat aku suro belajar rajin2..jgn mls n dgr ckp mak ayh..aku diam..lepas 2 aku salam n cium tangan pipi arwah n arwah bls blik sambil t'senyum..

tengahari 2 around kul 2.00pm aku dgr announcement..sebut nama aku..mntak segera dtg ke pejabat..hati aku dah mula cuak..sampai pejabat pak lang dah tunggu..pak lang mntak aku kemas barang n balik umah..dia ckp "fyza..sabaq ya..kakak ang dah x dak" aku terdiam..otak ligat dok pk apa mksd pak lang? dah x dak? meninggal ke? kakak yg mana? k.ngah ke k.linda? aku tnya pak lang tp pak lang x jwp..otw blik umah airmta aku mengalir x henti..aku mula dah rasa ada bnda x kena..

sampai umah..mak terus peluk aku kejap sambil nanges ckp k.ngah dah x dak..bahu aku dah basah dgn airmta mak..aku diam..btul2 time 2 rasa mcm blurr lg..eh apa suma nie..mcm mana k.ngah bleh dah x dak padahal baru pg td k.ngah antar aku blik hostel?

k.ngah tinggalkan kami sekeluarga dpercayai lemas d Lata Bukit Hijau..tempat yg sampai skang aku n famili x pernah jejak lepas kejadian 2..tmpt yg telah meragut nyawa insan yg kami syg..



arwah merupakan seorg cikgu kat sekolah dbukit mertajam..24.09.02 cuti sukan komanwel m'sia x silap aku..arwah n kwn2 planning nk pegi b'kelah kat bukit hijau..k.ngah tergelincir n pas 2 jatuh kat dlm air yg ttba terus jd mcm 1 putaran n kwn2 cuba nk selamatkan tp x bleh sbb arus ttba jd kuat sgt..
lepas buat laporan..gerakan cari arwah dmulakan..2 jam lepas kejadian polis jumpa mayat arwah..polis ckp kita dkira bernasib baik sbb dlm masa 2 jam dah jmpa mayat..bnyk yg klu lemas kat cni ambik masa yg lama..sampai perut dah kembung etc..tp masa dorg jmpa arwah..badan masih elok lg cuma dah jd kebiruan sbb dah lama dlm air..

aku n yg lain tunggu kat rumah..time 2 ujan renyai2..masa van jenazah masuk perkarangan umah..mak terus terjelepuk kat pintu rumah..apa la daya aku saat 2..aku x cukup kuat utk cuba tenangkan hati mak..aku x cukup matang lg saat 2 utk cuba bg kata2 semangat pada mak sbb saat 2 jgak airmata aku x henti2 turun..
kakak n abg aku yg lain suma x sampai lg..ada kl..johor..melaka..hnya aku satu2nya ank mak yg ada time 2..tp aku x mampu kuatkan hati utk tenangkan mak..lemah sgt..
k.ngah meninggal dunia masa umo 28tahun..seminggu sebelum kejadian dah planning nk buat majlis tunang arwah..tp nmpknya Allah lebih sayangkan k.ngah dari kami sekeluarga..kami redha dgn ketentuan yg dah Allah tetapkan....i miss u k.ngah...T__T

selang 2 hari besday aku..sblm kejadian arwah dah jnji nk sambut besday aku..tp kita hanya merancang..Allah juga yg akn menentukan sgalanya..sedara ramai ckp muka aku iras dgn arwah..ntahla..adik beradik..mst ada jgak irasnya..
skang tinggal sorg ja kakak yg aku ada..
k.linda..

k.ngah..wlupun k.ngah dah x dak..tp kami sekeluarga tetap ingat k.ngah..akan adik hadiahkan yassin pada k.ngah..bersemadilah k.ngah dgn aman..dlm setiap doa adik x pernah lupa mendoakan moga roh k.ngah dtempatkan dkalangan org2 yg solehah..dmasukkan ke dalam syurga bersama org2 yg b'iman..al-fatihah.....

notaakhirentry :- ayat-ayat dalam entry kali nie agk berterabur..biarla..otak masih lg serabut..rndu pada k.ngah....:'(

42 OrG sDg b'PoT PeT:

cha said...

sedih plak i baca.al-fatihah utk arwah :'(

FyZa said...

;(

Tomato Gurl's Life said...

sabar yunk..kita sama2 doakan Allah tempatkan kak ngah dikalangan orng2 yang beriman..al-fatihah..amin..

Hezesuze said...

sedih lak weols baca n3 uuols sal awrah kak ngah uols nie...

pepun al fatihat buat arwah kak ngah.....amin...

nyonya penang said...

al fatihah buat arwah..

♥ nana i am ♥ said...

al-fatihah.
semoga roh kak ngah u sejahtera dialam sana.tak mo sedey sedey sangat ye dear.yang pergi tetap pergi.kita yang hidup ni kena banyakkan berdoa untuk diorang :)
semoga u n ur family tabah terima dugaan ni..
* banyak lagi cerita u yang i tak taw ni.kene banyak borak ngn u laa dear :)

NICK IRFAN said...

sdih plak baca tetiba rasa sebak di hati.. ape2pun al fatihah utk kak ngah akak....

fakhrullah said...

al-fatihah utk kak ngah...bykkn sedekah yasin n doa utk dia..semoga dicucuri rahmat...amin

ana said...

kak ana pernah bergambar kat cendawan tu...pernah gi masa bujang dulu la. al fatihah untuk arwah kak fyza...

Rebelle Me said...

bertabah oke!
semua yg ada di dunia ni akn kembali kpda pnciptanya..
jz cpt atau lmbt..
itu semua krja Tuhan..
(:

Azmi said...

kehilangan org tersayang memang memeritkan..
alfatihah utk arwah...

Jojoe said...

banyak2 berdoa untuk arwah..memang susah nak terima kehilangan org yang tersayang..walaupun lama masih tetap dikenang dan dirindui.dariNya kita datang, kepadaNya kita kembali...jgn sedih2 yer dik...alfatihah untuk kak ngah..

echah mashuri said...

ALLAH lebih sayangkan kak ngah...dia tentu sangat baik sepanjang hayatnya..:)

*luv Syahnia* said...

harap fyza tabah
dgn dugaan ni yea

al-fatihah utk arwah


dah2 takmau sedih2
snyum cikit dear :)

~Mika Darkness~ said...

Al-fatihah utk arwah k.ngah. T-T
Allah lbih sygkan die.

Amy Syaquena said...

sedihnya la pulak x sangka tiba2 air mata amy pun mula mengalir..sabar banyak2 ye doakan semoga arwah tenang di sane..al fatihah,amin

pakcikLie said...

dah lama x p Bkt Hijau..sejukkkk..nyaman..hijau lg ka bukitnya tu Fyza??

fiezah91 said...

ttba rasa nak nges.. rindu arwah moyang n atok n nenek org.. :(

al-fatihah utk arwah..
sabar ye.. jgn sedih2 nnt org sedih jgk

fiezah91 said...

ttba rasa nak nges.. rindu arwah moyang n atok n nenek org.. :(

al-fatihah utk arwah..
sabar ye.. jgn sedih2 nnt org sedih jgk

hiro said...

smoga aman hendaknya.

nadya said...

salam takziah~
bertabah ye syg
moga rohnya dicucuri rahmat selalu
moga rohnya tenag disana
juz keep praying for her oke? :)

moga kalian sekeluarga lebih tabah mengahadapi ujianNya~

HonEyBuNNy said...

alfatihah untk kak ngah...

Anna Boleyn said...

hmm sedih nya baca entry ni. al-fatihah. smoga kak ngah akak ditempatkan di kalangan orang yang beriaman..

[s][u][e][h][a][n][n] said...

al fatihah untuk arwah...

kak ngah fyza pasti gembira ada adik macam fyza.. titipkan la doa buat arwah setiap kali kita terasa amat2 rindu pada arwah..

sedih lak bc n3 ni :(

ain nadzirah said...

sedih nye. Al-fatihah tuk arwah k.ngah sys fyza. semoga k.ngah di tmpt kn d kalangan org yg soleh dan solehah. amin.


sis fyza sgt tabah sbb dpt lalui ujian begini!.

Syida Shukor said...

huu sedihnya ):

Nor_Emylin said...

memang kita akan rasa kehilangan, apatah lagi org yang dekat sgt ngan kita..tapi tu la, dunia ni hanya pinjaman..sama2 kita doakan arwah...kalau rindu tuh dtg secara kritikal, kita sedekahkan ayat Al-Fatihah & yassin buat arwah....insyaAllah

kemang~ said...

sbr ye kak..i lost my mum..ilang mak lg perit dr ilang kakak.. :) bykkn sbr..

hamzah ian said...

sabar ye

n@jwamz said...

i'm crying reading dis soOo touching entry..Al-fatihah tok arwah...
kte x tahu bile ajal kte..moga kte sume sentiasa dlm redha Allah tiap masa...(T_T)

Pencacai Alim said...

ya..Allah maha berkuasa atas tiap segala sesuatu

alinac lover said...

entri sedey ni... T___T

CiK QiQi said...

Hmm...sbar ye cik fyza...taun 2002 mmg dlm kngn kite le..cik qiqi, arwah atuk dua2 belah mnggal taun yg sme...smggu lps atuk yg belah mak xde...

Al- Fatihah buat yg tlh prgi meninggalkan kite.

Harapnya mereka tenang n berada bsme org2 yg beriman

s h e e said...

takziah syg...Al-Fatihah untuk arwah...walau mcm mane syg pon kite kt seseorang smpai mase bile Allah jemput dia pergi...kite kena redha walau sedih...semoga roh dicucuri rahmat...amin...

NICK IRFAN said...

eh! akak ada berapa adik beradik?

♥farra♥ said...

sedey nye.. saba k dear.. al-fatihah..

Fikri said...

Semoga rohnya dicucuri rahmat. Aminn..

MiYOKO TACHIBANA said...

Al-fatihah utk arwah...

bkt ijau mmg bahaya..sy pun nyaris2 lemas masa mandi2 kt bkt ijau..nsb baikla ada sorg hero selamatkan saya....dan, saya masih lg bernafas sehingga arini...Alhamdulilah...

qellissa said...

sabar ye fyza, semoga rohnya di tempatkan dikalangan org2 yg beriman..sedih plak baca entry ni..huhuhu..da lama x komen2 kat blog fyza..

kiwi said...

al-fatihah..tbe2 tingt kt arwh adik..huhu

LUMUT said...

bila seseorang telah pergi meninggalkan kita..kita masih boleh salurkan lagi kasih syg kita dengan doa dan sedekah kan ayat-ayat al-quran buat mereka.....

untung arwah ada adik macam kamu kan.

myra said...

sediynyer... rindu ar plak kat kak aku sowng 2.. cik qiqi jge diri elok2 taw.. miss u.. wat arwah.. semoga d tmpatkan d kalangan orang yg beriman.. amin